Dag 7; Reykjavik en EK voetbal - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van JG en Sanne Maring - WaarBenJij.nu Dag 7; Reykjavik en EK voetbal - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van JG en Sanne Maring - WaarBenJij.nu

Dag 7; Reykjavik en EK voetbal

Door: Gullit en Van Basten

Blijf op de hoogte en volg JG en Sanne

14 Juni 2016 | IJsland, Reykjavik

De rit van Borgarnes naar Reykjavik duurt circa een uur. We parkeren de auto onder Harpa, het gloednieuwe spectaculaire muziek- en theatergebouw van de IJslandse hoofdstad. Prachtige architectuur. Daarna wandelen we naar de Hallgrímskirkja, de toren van deze kerk is vanuit de hele stad te zien. Precies om 12 uur staan we voor de toren, de zon staat dan exact achter de torenspits. Vervolgens wandelen we door de Laugavegur, dé winkelstraat van Reykjavik. Na een lunch met fish&chips, walvis en langoustine bezoeken we het Nationale museum. Na het museumbezoek zijn we moe. We doen koffie in Balalú en doen vervolgens nog de laatste inkopen. De opwinding in de stad neemt toe, want op het centrale plein van de stad staat een groot videoscherm, waar de EK wedstrijd IJsland-Portugal live wordt uitgezonden.
Om 19 uur staan we samen met de IJslanders voetbal te kijken. Helaas maakt Portugal een goal en staat het in de rust 1-0. We zoeken een restaurant achter aan het plein en vanachter het glas, comfortabel warm, volgen we de tweede helft. Die is amper begonnen of IJsland scoort en het staat 1-1. Het blijft tot het eind spannend. Het blijft 1-1, een enorme prestatie voor IJsland. De menigte staat juichend en feestend op het plein. Wij zoeken de camping op. Morgen wellness in de Blue Lagoon en daarna naar huis.......