Dag 3: Zuiderland - Reisverslag uit Skaftafell, IJsland van JG en Sanne Maring - WaarBenJij.nu Dag 3: Zuiderland - Reisverslag uit Skaftafell, IJsland van JG en Sanne Maring - WaarBenJij.nu

Dag 3: Zuiderland

Door: Elmo

Blijf op de hoogte en volg JG en Sanne

10 Juni 2016 | IJsland, Skaftafell

In vervolg op onze eerste kennismaking met de watervallen bij de camping, gaan we vandaag verder met het ontdekken de watervallen van Gljúfurárbui. We wandelen helemaal naar de bovenkant van de waterval en genieten van het uitzicht. Kort na de middag reizen we door naar de voet van de Sólheimsjökull gletsjer. We gaan de gletsjer nog niet op, want dat zijn we morgen van plan. De volgende stop langs Ring Road 1 is aan het zwarte strand bij Renisfjara. Deze plek is beroemd vanwege de basaltformaties en de torenrotsen. We beëindigen de dag met een bezoek aan de supermarkt in Vík en rijden vervolgens door naar de camping vlakbij Skaftafell. We maken ons op voor een koude nacht.

Check ook de musicvideo van Bon Iver "Holocene" waar in de laatste minuut het prachtige strand van Reynisfjara te zien is.

Tags: IJsland