Dag 2; De Golden Circle - Reisverslag uit Hvolsvöllur, IJsland van JG en Sanne Maring - WaarBenJij.nu Dag 2; De Golden Circle - Reisverslag uit Hvolsvöllur, IJsland van JG en Sanne Maring - WaarBenJij.nu

Dag 2; De Golden Circle

Door: Peppie en Kokkie

Blijf op de hoogte en volg JG en Sanne

09 Juni 2016 | IJsland, Hvolsvöllur

Na een ontbijt uit het winkeltje proberen we op tijd te zijn voor de rondleiding bij het kerkje van Thingvellir. Door wegwerkzaamheden moeten we een heel eind verderop parkeren. Geen rondleiding dus. Maar zelf de borden lezen gaat ook prima. Het gebied is prachtig met watervallen en kristalhelder water.
Rond het middaguur vervolgen we onze reis naar Geysir. We parkeren bij het bezoekerscentrum en de geisers liggen aan de overzijde van de weg. De Strokkur geiser gaat het vaakst af, ongeveer om de 8 minuten, maar dat verschilt. Soms een grote uitbarsting en dan enkele kleinere.
De grote Geysir is na 2000 niet meer uitgebarsten. Deze is alleen actief bij aardbevingen. We maken veel foto's.
Het laatste doel van de dag is de grote waterval Gullfoss. Het is niet ver, maar 11km rijden. De waterval is indrukwekkend, met een val van 31 meter met halverwege een terras. Super gaaf.
We eindigen de reis met een wat langere rit naar de camping aan de kust in een plaats met onuitspreekbare naam...
De camping heeft een fantastische ligging. Langs een rotswand waarlangs drie watervallen naar beneden storten. Eentje ligt in een kloof vlak bij de camping en om 22 uur gaan we nog even kijken. Het is dan nog steeds licht.
Tegen middernacht onze blog afschrijven (nu dus) en dan straks gauw slapen.

• 10 Juni 2016 - 10:12

Kim:

Wauw wat een prachtige ruige natuur!
    Hoe gaat het slapen in de minicamper?

• 10 Juni 2016 - 10:43

Mam/oma:

Het ziet er indrukwekkend uit .de natuur is ruig maar prachtig.
    Jullie hebben het vast naar je zin .
    Gaat het met het koken een beetje in de camper? ( geen regen?)
    Veel plezier vandaag !

• 11 Juni 2016 - 00:40

Sanne:

Heey oma en Kim!!
    Koken gaat prima hier! Vanavond al voor de tweede keer zelf gekookt. Het weer zit niet zo mee. Er is veel bewolking met soms regen. De zon hebben we in de afgelopen dagen nog niet gezien... vandaag wel weer een topdag gehad, zie de volgende blog!